nauka zdalna

nauka zdalna

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 7 
 TEMAT: Królewicz Czarek 
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski CZ oraz R 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • zakładanie wargi dolnej na górna i odwrotnie • cmokanie • dmuchanie ( wargi ściągnięte w kształcie dzióbka ) • wprawianie usta w drganie ( parskanie) • nadymanie policzków i powolne wypuszczanie ustami lub nosem • wargi wysuwamy do przodu i kierujemy raz w jedną raz w drugą stronę -ćwiczenia języka: • mlaskanie przednią częścią języka do dziąseł • wybrzuszanie środka języka, robimy górkę z języka • cofanie języka w głąb jamy ustnej • rysowanie zaostrzonym językiem na zewnątrz jamy ustnej • układanie na przemian w łopatę (szeroko), , grot (wąsko) • kląskanie językiem w twarde podniebienie -ćwiczenia podniebienia: • powoli, swobodnie wdychać i wydychać powietrze przez nos przy zamkniętych ustach • powtórzyć poprzednie ćwiczenie z jedną dziurką nosa zamkniętą • wykonać głęboki wdech przez nos i wydech przez szeroko otwarte usta, przy wydechu zaciska się nos • chrząkanie • ziewanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami • Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem • „ Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka. • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”. • Liczenie na jednym wydechu. 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Posłuchaj piosenki i spróbuj odpowidzieć na pytania https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc 
 - O jakim polskim mieście jest mowa w piosence? Odpowiedź: W piosence jest mowa o … 
 - Jak nazywa się pojazd muchy? Odpowiedź: Pojazd muchy nazywa się … 
 - Kogo mucha chce odwiedzić w Krakowie? Odpowiedź: W Krakowie mucha chce odwiedzić … 
 - W jakim humorze jest mucha? Odpowiedź: Mucha jest w … humorze. 
 - Jaką walizkę ma mucha? Odpowiedź: Mucha ma … walizkę. 
 - Co mucha ma na sobie? Odpowiedź: Mucha ma na sobie … 
 - Jakiego koloru jest nakrycie głowy muchy? Odpowiedź: Nakrycie głowy muchy jest koloru ... 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski cz oraz r • wysłuchanie tekstu „Królewicz Czarek” (załącznik nr 1) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu 
 załącznik nr 1 
załącznik nr 1cd

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 6 
 TEMAT: Jaszczurka Tekla
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ oraz R. 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wywijanie do góry górnej wargi i na dół dolnej. • cmokanie • nabieranie do ust powietrza, nadymanie policzków i energiczne wypuszczenie powietrza • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego • ssanie wargi górnej, potem dolnej i obydwu naraz -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • masowanie językiem podniebienia od przodu w stronę gardła i odwrotnie • mycie zębów językiem • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie zwysuniętym na zewnątrz językiem • wciąganie policzków • chrapanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Przenoszenie wyciętych z papieru jabłuszek na jabłonkę za pomocą słomki do napojów (załącznik 1) • Dmuchanie na papierowe łódki lub styropianowe zabawki na powierzchni wody • Duży i powolny wdech nosem i powolny wydech ustami • Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opadaniem ramion • Chuchanie na „zmarznięte” ręce, na gorącą zupę.
 3. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz,cz oraz r • wysłuchanie tekstu „Jaszczurka Tekla” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu 
 załącznik nr 1 
załącznik nr 2 
załącznik nr 2cd

 LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 5 
 Temat: Jaszczurka Ola 
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ, R
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ustami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • utrzymywanie ołówka między nosem, a górną wargą • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego ssanie wargi górnej, potem dolnej • wciąganie policzków do wewnątrz – tzw. rybka -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • mycie zębów górnych językiem, potem dolnych, następnie dookoła w jedną i drugą stronę • wypychanie językiem policzka raz lewego, raz prawego • układanie języka w rulonik -ćwiczenia podniebienia: • ziewanie • wciąganie policzków • chrapanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni • Dmuchanie na lekkie przedmioty – piórka, waciki, papierki od cukierków, suche liście, paski lub postacie z papieru zawieszone na nitkach • Zdmuchiwanie płomienia świecy (stopniowe zwiększanie odległości) • Dmuchanie (wprawianie w ruch) wiatraczków • Nadmuchiwanie balonika • Dmuchanie w balonik, żeby nie opadł na podłogę 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Obejrzyj filmik edukacyjny – trening słuchowy. Najpierw posłuchaj, potem odgadnij, co to za dźwięk: https://www.youtube.com/watch?v=nUyCsu-qQqs
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz, cz, r • wysłuchanie tekstu „Jaszczurka Ola” (załączniki) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • zaznaczenie nazwy ubrań • ćwiczenia wymowy głosek w wyrazach • kolorowanka do tekstu 
 załącznik 
 załącznik cd

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 4
 TEMAT: Żyrafa
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski Ż 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ustami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • przesadne wymawianie samogłosek a, o, e • utrzymywanie ołówka między nosem, a górną wargą -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • oblizywanie warg • wysuwanie języka do nosa, na brodę, do jednego kącika, do drugiego kącika. I tak kilka razy, coraz to szybciej. • układanie języka w rulonik -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie z wysuniętym na zewnątrz językiem • wymawianie głosek: k, g • chrapanie
 2. Ćwiczenia oddechowe • Wytnij z kolorowego papieru kilka plamek, które za pomocą słomki do napojów będziesz przenosić na żyrafę (załącznik nr 1) 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Obejrzyj filmik edukacyjny o instrumentach muzycznych. Postaraj się zapamiętać, jak wyglądają niektóre z nich i jakie dźwięki wydają. https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo • Teraz posłuchaj utworu, który wykonuje orkiestra. Czy poznajesz jakieś instrumenty? Podaj nazwy trzech, które zobaczysz w orkiestrze w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=UQWJf3wsFxs • Zobacz, jaką ciekawą animację stworzył ktoś do podobnej muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=vcBn04IyELc
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski ż • wysłuchanie tekstu „Żyrafa” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu 
 załącznik 1 
załącznik 2
 załącznik 2a

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 3 
 TEMAT: Szykowna myszka 
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ystami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • nabieranie do ust powietrza, nadymanie policzków i energiczne wypuszczenie powietrza • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego • ssanie wargi górnej, potem dolnej i obydwu naraz -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • masowanie jęsykiem podniebienia od przodu w stronę gardła i odwrotnie • liczenie językiem zębów górnych, następnie dolnych • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie zwysuniętym na zewnątrz językiem • wciąganie policzków • chrapanie https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Dmuchanie baniek mydlanych • Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem • Przenoszenie słomką skrawków papieru, kawałków gąbki, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp. • Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy) 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • co to za dźwięk? - dźwięki w załączniku nr 1 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz • wysłuchanie tekstu „Szykowna myszka” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu 
 załącznik nr 2 
załącznik nr 2a 
załącznik nr 2b

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 2
 TEMAT: Miś Szymon
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ, Ż 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • przesyłanie całusków • cmokanie • „rybka” - wciąganie policzków, a usta wykonują charakterystyczny ruch • szeroki uśmiech – kąciki ust daleko od siebie, następnie jak najbliżej • ssanie wargi górnej, potem dolnej -ćwiczenia języka: • oblizywanie warg • kląskanie językiem • dotykanie językiem do nosa i wysuwanie mocno na brodę - naprzemiennie • liczenie językiem zębów górnych, następnie dolnych • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • ziewanie • wciąganie policzków • chrapanie https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/ 
 2. Ćwiczenia oddechowe • przenoszenie kropelek deszczu słomką (załącznik nr 1) – kropelki należy wyciąć i ułożyć poniżej kartki. Następnie za pomocą słomki przenosić na parasolkę wciągając powietrze. 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • co słyszysz na początku wyrazu? S albo SZ – segregowanie obrazków (załącznik nr 2). Obrazki należy wyciąć i pomieszać. Należy dziecku mówić, co przedstawia ilustracja, a ono wysłuchuje, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu. • rozpoznawanie instrumentów po dźwięku. Można wykorzystać filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz • wysłuchanie tekstu „Miś Szymon” (załącznik nr 3) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu NAZWY OBRAZKÓW do zał. nr 2 sanki, sałata, sukienki, spodnie, ser, samochód, sople, serce, schody, sowa, sarenka, samolot, szabla, szalik, szuflada, szafa, szelki, szynka, szyna, szyszka, szopka, szatnia, szachy, szydełko 
 załącznik nr 1 
załącznik nr 2 
załącznik nr 3 
załącznik nr 3 cd

LOGOPDIA ZAJĘCIA NR 1 
 TEMAT: Szalik szpaka 
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
 - ćwiczenia warg: • przesadne wymawianie samogłosek a, o, e • cmokanie • utrzymywanie ołówka między nosem, a górną wargą • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego • ssanie wargi górnej, potem dolnej
 -ćwiczenia języka: • oblizywanie warg • kląskanie językiem • układanie języka w rulonik • oblizywanie zębów • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • ziewanie • wciąganie policzków • chrapanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • zdmuchiwanie skrawków papieru 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • wsłuchanie się w ciszę – wyłapywanie dźwięków z otoczenia – zamknij oczy i powiedz, jakie dźwięki słyszysz • dobieranie obrazków w pary z rozsypanki obrazkowej – dobierz w pary obrazki, których nazwy różnią się jedną głoską np. buty – budy (załącznik nr 1)
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz • wysłuchanie tekstu „Szalik szpaka” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • wykonanie wybranych zadań związanych z tekstem (wybierz określenia pasujące do myszki, podkreśl nazwy ptaków, powtórz wyrazy, dokończ zdania) • kolorowanka do tekstu 
 NAZWY OBRAZKÓW do zał. nr 1 koza – kosa, buty – budy, góra – kura, teczka – beczka, pajac – pałac, bucik – budzik, bułka – półka, biurko – piórko, mak – rak, żabka – czapka, wąs – wąż, miś - mysz 

załącznik nr 1
załącznik nr 2


LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 2
 TEMAT: Miś Szymon
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ, Ż
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • przesyłanie całusków • cmokanie • „rybka” - wciąganie policzków, a usta wykonują charakterystyczny ruch • szeroki uśmiech – kąciki ust daleko od siebie, następnie jak najbliżej • ssanie wargi górnej, potem dolnej -ćwiczenia języka: • oblizywanie warg • kląskanie językiem • dotykanie językiem do nosa i wysuwanie mocno na brodę - naprzemiennie • liczenie językiem zębów górnych, następnie dolnych • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • ziewanie • wciąganie policzków • chrapanie https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/ 
 2. Ćwiczenia oddechowe • przenoszenie kropelek deszczu słomką (załącznik nr 1) – kropelki należy wyciąć i ułożyć poniżej kartki. Następnie za pomocą słomki przenosić na parasolkę wciągając powietrze.
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • co słyszysz na początku wyrazu? S albo SZ – segregowanie obrazków (załącznik nr 2). Obrazki należy wyciąć i pomieszać. Należy dziecku mówić, co przedstawia ilustracja, a ono wysłuchuje, jaką głoskę słyszy na początku wyrazu. • rozpoznawanie instrumentów po dźwięku. Można wykorzystać filmik: https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz • wysłuchanie tekstu „Miś Szymon” (załącznik nr 3) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu NAZWY OBRAZKÓW do zał. nr 2 sanki, sałata, sukienki, spodnie, ser, samochód, sople, serce, schody, sowa, sarenka, samolot, szabla, szalik, szuflada, szafa, szelki, szynka, szyna, szyszka, szopka, szatnia, szachy, szydełko 

załącznik nr 1
załącznik nr 2
załącznik nr 3
załącznik nr 3 cd

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 3
 TEMAT: Szykowna myszka 
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ystami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • nabieranie do ust powietrza, nadymanie policzków i energiczne wypuszczenie powietrza • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego • ssanie wargi górnej, potem dolnej i obydwu naraz
 -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • masowanie jęsykiem podniebienia od przodu w stronę gardła i odwrotnie • liczenie językiem zębów górnych, następnie dolnych • wypychanie językiem policzków 
 -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie zwysuniętym na zewnątrz językiem • wciąganie policzków • chrapanie https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Dmuchanie baniek mydlanych • Wąchanie kwiatów – wdech i wydech nosem • Przenoszenie słomką skrawków papieru, kawałków gąbki, papierowych kółek do pojemniczka, pudełka itp. • Dmuchanie przez słomkę do kubka z wodą (wywoływanie burzy) 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • co to za dźwięk? - dźwięki w załączniku nr 1 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz • wysłuchanie tekstu „Szykowna myszka” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu  

załącznik nr 2
załącznik nr 2a
załącznik nr 2b

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 4 
 TEMAT: Żyrafa
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski Ż
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ustami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • przesadne wymawianie samogłosek a, o, e • utrzymywanie ołówka między nosem, a górną wargą -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • oblizywanie warg • wysuwanie języka do nosa, na brodę, do jednego kącika, do drugiego kącika. I tak kilka razy, coraz to szybciej. • układanie języka w rulonik -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie z wysuniętym na zewnątrz językiem • wymawianie głosek: k, g • chrapanie
 2. Ćwiczenia oddechowe • Wytnij z kolorowego papieru kilka plamek, które za pomocą słomki do napojów będziesz przenosić na żyrafę (załącznik nr 1) 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Obejrzyj filmik edukacyjny o instrumentach muzycznych. Postaraj się zapamiętać, jak wyglądają niektóre z nich i jakie dźwięki wydają.
 https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo
 • Teraz posłuchaj utworu, który wykonuje orkiestra. Czy poznajesz jakieś instrumenty? Podaj nazwy trzech, które zobaczysz w orkiestrze w tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=UQWJf3wsFxs
 • Zobacz, jaką ciekawą animację stworzył ktoś do podobnej muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=vcBn04IyELc 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski ż • wysłuchanie tekstu „Żyrafa” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu  
załącznik 1
załącznik 2
załącznik 2a

 LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 5 
Temat:  Jaszczurka Ola
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ, R 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wykonanie dzióbka i kręcenie ustami kółeczek w jedną i w drugą stronę • cmokanie • utrzymywanie ołówka między nosem, a górną wargą • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego ssanie wargi górnej, potem dolnej • wciąganie policzków do wewnątrz – tzw. rybka -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • mycie zębów górnych językiem, potem dolnych, następnie dookoła w jedną i drugą stronę • wypychanie językiem policzka raz lewego, raz prawego • układanie języka w rulonik -ćwiczenia podniebienia: • ziewanie • wciąganie policzków • chrapanie
 2. Ćwiczenia oddechowe • Dmuchanie na waciki, piłeczki tenisowe, skrawki papieru położone na płaskiej powierzchni • Dmuchanie na lekkie przedmioty – piórka, waciki, papierki od cukierków, suche liście, paski lub postacie z papieru zawieszone na nitkach • Zdmuchiwanie płomienia świecy (stopniowe zwiększanie odległości) • Dmuchanie (wprawianie w ruch) wiatraczków • Nadmuchiwanie balonika • Dmuchanie w balonik, żeby nie opadł na podłogę
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Obejrzyj filmik edukacyjny – trening słuchowy. Najpierw posłuchaj, potem odgadnij, co to za dźwięk: https://www.youtube.com/watch?v=nUyCsu-qQqs
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz, cz, r • wysłuchanie tekstu „Jaszczurka Ola” (załączniki) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • zaznaczenie nazwy ubrań • ćwiczenia wymowy głosek w wyrazach • kolorowanka do tekstu  
załącznik 
załącznik cd

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 6 
 TEMAT: Jaszczurka Tekla
 CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski SZ, CZ oraz R.
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • wywijanie do góry górnej wargi i na dół dolnej. • cmokanie • nabieranie do ust powietrza, nadymanie policzków i energiczne wypuszczenie powietrza • przerzucanie powietrza z jednego policzka do drugiego • ssanie wargi górnej, potem dolnej i obydwu naraz -ćwiczenia języka: • wywijanie języka do góry i na dół zaczepiając jednocześnie czubek o zęby górne lub dolne • kląskanie językiem • masowanie językiem podniebienia od przodu w stronę gardła i odwrotnie • mycie zębów językiem • wypychanie językiem policzków -ćwiczenia podniebienia: • kaszlenie zwysuniętym na zewnątrz językiem • wciąganie policzków • chrapanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Przenoszenie wyciętych z papieru jabłuszek na jabłonkę za pomocą słomki do napojów (załącznik 1) • Dmuchanie na papierowe łódki lub styropianowe zabawki na powierzchni wody • Duży i powolny wdech nosem i powolny wydech ustami • Wdech z unoszeniem ramion do góry, wydech z opadaniem ramion • Chuchanie na „zmarznięte” ręce, na gorącą zupę. 
3. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski sz,cz oraz r • wysłuchanie tekstu „Jaszczurka Tekla” (załącznik nr 2) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu   
załącznik nr 1
załącznik nr 2
załącznik nr 2cd

LOGOPEDIA ZAJĘCIA NR 7 
 TEMAT: Królewicz Czarek 
CEL ZAJĘĆ: utrwalanie poprawnej artykulacji głoski CZ oraz R 
 1. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne - ćwiczenia warg: • zakładanie wargi dolnej na górna i odwrotnie • cmokanie • dmuchanie ( wargi ściągnięte w kształcie dzióbka ) • wprawianie usta w drganie ( parskanie) • nadymanie policzków i powolne wypuszczanie ustami lub nosem • wargi wysuwamy do przodu i kierujemy raz w jedną raz w drugą stronę -ćwiczenia języka: • mlaskanie przednią częścią języka do dziąseł • wybrzuszanie środka języka, robimy górkę z języka • cofanie języka w głąb jamy ustnej • rysowanie zaostrzonym językiem na zewnątrz jamy ustnej • układanie na przemian w łopatę (szeroko), , grot (wąsko) • kląskanie językiem w twarde podniebienie -ćwiczenia podniebienia: • powoli, swobodnie wdychać i wydychać powietrze przez nos przy zamkniętych ustach • powtórzyć poprzednie ćwiczenie z jedną dziurką nosa zamkniętą • wykonać głęboki wdech przez nos i wydech przez szeroko otwarte usta, przy wydechu zaciska się nos • chrząkanie • ziewanie 
 2. Ćwiczenia oddechowe • Wdech nosem ( usta zamknięte) i wydech ustami • Chłodzenie „ gorącej zupy” – dmuchanie ciągłym strumieniem • „ Zdmuchiwanie mlecza” – długo, aż spadną wszystkie nasionka. • Naśladowanie balonika – wypuszczanie powietrza z jednoczesnym odgłosem „ sssss”. • Liczenie na jednym wydechu. 
 3. Ćwiczenia percepcji słuchowej • Posłuchaj piosenki i spróbuj odpowidzieć na pytania https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc 
 - O jakim polskim mieście jest mowa w piosence? Odpowiedź: W piosence jest mowa o … 
- Jak nazywa się pojazd muchy? Odpowiedź: Pojazd muchy nazywa się … 
- Kogo mucha chce odwiedzić w Krakowie? Odpowiedź: W Krakowie mucha chce odwiedzić … 
- W jakim humorze jest mucha? Odpowiedź: Mucha jest w … humorze. 
- Jaką walizkę ma mucha? Odpowiedź: Mucha ma … walizkę.
 - Co mucha ma na sobie? Odpowiedź: Mucha ma na sobie …
 - Jakiego koloru jest nakrycie głowy muchy? Odpowiedź: Nakrycie głowy muchy jest koloru ... 
 4. Utrwalanie poprawnej wymowy głoski cz oraz r • wysłuchanie tekstu „Królewicz Czarek” (załącznik nr 1) • udzielenie pełnym zdaniem odpowiedzi na pytania do tekstu • powtarzanie par wyrazów • kolorowanka do tekstu  

załącznik nr 1
załącznik nr 1cd

Zabawy

Sed pede ullamcorper amet ullamcorper primis, nam pretium suspendisse neque, a phasellus sit pulvinar vel integer.